مقاله: فرآیند تحلیل خستگی اتصالات توربین های بادی دریای

عنوان مقاله: فرآیند تحلیل خستگی اتصالات توربین های بادی دریایی
سرفصل مربوط: سال انتشار: ۱۳۹۰
نوع ارایه: محل انتشار: [ اولین کنفرانس ملی عمران و توسعه ]

اولین کنفرانس ملی عمران و توسعه، زیباکنار، ایران، اسفند ۱۳۹۰

First National Conference on Civil Engineering, Zibakenar, Iran, February

فرآیند تحلیل خستگی اتصالات توربین های بادی دریایی

 سیدحسین نژادفرد۱، حامدکمانه آذری۲

۱- دانشجوی کارشناسی ارشد سازه های هیدرولیکی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر

 ۲- دانشجوی کارشناسی ارشد سازه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر

hossein.nejadfard@gmail.com

خلاصه

استفاده از انرژی باد به عنوان منبع تجدید شونده و جایگزین مناسب سوخت های فسیلی بسیار مهم است، با توجه به اینکه در دریا پایداری و سرعت بادها بیشتر می باشد،  لذا اکثر کشورهایی که به دریا دسترسی دارند به نصب توربین های بادی در دریا توجه ویژه ای دارند. سازه ژاکت نگه دارنده توربین های بادی دریایی هزینه غالب را در ساخت و نصب در مناطق دریایی دارد و توجه به ساخت و نصب توربین های بادی دریایی و ارائه راهکار های عملی برای طراحی و توسعه و همچنین تولید انبوه توربین های بادی دریایی از اولویت برخوردار است.

پاسخ دینامیکی بار باد بر ژاکت توربین های بادی دریایی، تاثیر بیشتری در مقایسه با ژاکت های صنعت نفت دریایی خواهد داشت. بنابراین، عملکرد خستگی اتصالات جوش داده شده، از یک معیار محرک طراحی برای بسیاری از جزئیات سازه های نگهدارنده توربین های بادی دریایی است. در بررسی خستگی اتصالات لوله ای جوش داده شده ژاکت ثابت توربین بادی دریایی ایده اصلی ارائه مدلل احتمالاتی از باد و امواج، همچنین بررسی توزیع طولانی مدت از دامنه تنش داغ نقطه است، که چگونه می توان توسط توابع تحلیلی مانند توزیع وایبول و توزیع گاما تعمیم یافته نشان داد،که معمولا نیازمند تجزیه و تحلیل قابلیت اطمینان از اتصالات لوله جوش داده شده هستند.

به منظور به دست آوردن نیروی فعال آیرودینامیکی نماینده در توربین بادی، توربین مدل HAWC2  معادل توربین بادی تک پایه ابزاری برای شبیه سازی پاسخ باد در دامنه زمان مد نظر است همچنین به منظور به دست آوردن پاسخ دینامیکی سازه نگهدارنده ژاکت به علت باد و بارهای موج، کل سازه ژاکت با برج مدل شده در USFOS نشان داده شده که مناسب سازه های قاب فضایی وو بسیار موثر برای تجزیه و تحلیل پاسخ دینامیکی زیرسازه ها است.

کلمات کلیدی: خستگی، اتصالات جوش داده شده، مدل احتمالاتی، توربین بادی دریایی

نمایه شده در سیویلیکا: [ لینک دایمی به این صفحه: http://www.civilica.com/Paper-OMRANTOSEE01-OMRANTOSEE01_192.html ]

دریافت رایگان مقاله کامل Fulltext

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *